2016-10-07
 21:47:54

Att skriva en lista brukar hjälpa

Idag vaknade jag av att Jerry försiktigt petade lite lätt på min kind och undrade om jag va vaken.
Jag svarade inte så han började jama högt tills jag va tvungen att vakna..haha.
 
Sen busade jag och Trollet lite och skrattade.
Välbehövligt.
Att få skratta, få lägga det där jobbiga åt sidan och bara få vara för en stund.
 
Vi gick upp, åt frukost och sa hejdå när Trollet åkte för att jobba.
 
När han hade åkt så började jag och Jerry göra kalops.
Det tar liksom minst 2 timmar att koka så det känns skönt att inte börja med det när man är svinhungrig och bara känner för att äta upp hela huset.
 
(Ja, han har rinniga ögon ibland. Ja, vi har kontroll på det.)
 
Jerry fick lite högrev han med.
 
Jag har inte känt mig lika ledsen idag och det har känts riktigt bra.
Jag skrev en lista på vad som skulle göras här hemma och satte igång, när jag va klar bockade jag av det.
 
Så nu är hemmet nästan helt storstädat, vi är mätta, jag är nyduschad och Jerry har blivit gosad med minst var 5:e sekund. Perfekt.
 
Imorgon är Trollet ledig men jag tror inte vi ska hitta på något.
Kanske att min mor ringer och vill ha hjälp med bilen.
Sånt där som min handyman är bäst på.
 
 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

Det är inte storleken som räknas, det är hur man använder den! Alltså det gör inget om du skriver en kort kommentar, jag blir lika glad ändå! ;)

« Namn Ska jag komma ihåg dig?

« E-post (publiceras ej)

« URL

Kommentar: