2021-09-17
 13:08:09

Vad gör jag för fel?

Vad gör jag för fel?
Hur jag än vänder och vrider mig, hur glad jag än försöker vara eller om den där sorgsna känslan lyser igenom, 
så spelar det ingen roll. 
Vad jag än gör eller hur jag än gör det så känner jag mig fel. 
 
Någon frågade mig igår genuint hur jag mår och jag brast ut i fulgråt. 
Det gjorde ont i hela mig att känna efter. 
Jag har ingen som frågar mig så genuint. 
Någonsin. 
Mig frågar man bara artigt i förbifarten. 
Behöver jag en kram så finns det ingen att hämta. 
Jag är så ensam att jag går sönder. 
Jag är ingen dålig människa. 
Jag sätter ofta andra före mig själv. 
Jag fångar upp dom som mår dåligt och får dom att må bättre. 
Jag är snäll. 
Jag är ödmjuk. 
Jag ställer inga krav. 
Ändå duger jag inte. 
Jag duger inte till någon eller något. 
 
Jag öppnade mitt hjärta nyligen till någon jag verkligen trodde på. 
Men även han sluter sig. 
Vad gör jag för fel? 
Det enda jag vill är att få lite mer tid. Genuin tid. 
Inte den som bara blir över jämt. 
Jag tjatar inte. 
Jag gnäller inte. 
Men jag frågar. 
Jag försöker få det att komma spontant att vi ses. 
Men inte ens då. 
 
Vad är det jag gör som är så hemskt? 
 
 
 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

Det är inte storleken som räknas, det är hur man använder den! Alltså det gör inget om du skriver en kort kommentar, jag blir lika glad ändå! ;)

« Namn Ska jag komma ihåg dig?

« E-post (publiceras ej)

« URL

Kommentar: