2011-02-08
 22:33:35

Dogma



Handling:

De två fallna änglarna Loke och Bartleby har upptäckt ett kryphål i den kristna trosläran, dogman, ett sätt att få Guds förlåtelse. Allt de behöver göra för att öppna himlen är att bege sig till New Jersey som under en värvningskampanj utlovar syndernas förlåtelse till alla som, under en viss tid, passerar kyrkovalvet. Det finns dock ett litet problem med deras plan: Om de lyckas är Gud bevisligen inte ofelbar och då kommer jämvikten mellan gott och ont att sättas ur spel, vilket i sin tur innebär att all existens upphör. En avlägsen släkting till Jesus får därför i uppdrag att stoppa Loke och Bartleby.

Skådespelare:

Ben AffleckBartleby

Matt DamonLoke

Linda FiorentinoBethany Sloane

Salma HayekSerendipity

Jason LeeAzrael

George CarlinKardinal Ignatius Glick

Jason MewesJay

Kevin SmithSilent Bob

Alan RickmanMetatron

Chris RockRufus

Alanis MorissetteGud



Omdöme:

En lite annan version av änglar, demoner, Gud & Lucifer-film. Jag gillar den! Den hade humor och gav en rolig version av hur världen skapades. Dom hade tänkt på alla små detaljer och man kom hela tiden på sig själv att tänka "Ja precis så där har jag tänkt/sagt! Haha".
Det var slutet jag gillade allra mest. Då grät jag faktiskt. Det va så vackert det Gud och "Hennes" talare gjorde för henne.
Men jag säger inte var det var, det får ni se själva!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

Det är inte storleken som räknas, det är hur man använder den! Alltså det gör inget om du skriver en kort kommentar, jag blir lika glad ändå! ;)

« Namn Ska jag komma ihåg dig?

« E-post (publiceras ej)

« URL

Kommentar: