2010-09-05
 16:00:34

Jag hoppas ni förstår den här gången

Vissa har nog fått förra inlägget helt om bakfoten..
Hade jag menat att ALLA vänner är så hade jag skrivit ALLA.
Men nu skrev jag "VISSA och MÅNGA av mina vänner.."
Självklart fattar jag väl att det inte är så BARA att åka hur som helst hit!
Men jag syftade faktiskt på dom som bor här i närheten..Dom som bor gångavstånd ifrån, 10 min med bil eller en kvart med tåg.
Och självklart fattar jag också att saker kan komma ivägen.
Det jag menar är dom som säger:
"Men fan va tråkig du är hela tiden som bara sitter där och gör ingenting om dagarna! Du kan ju liksom inte ha något liv alls du..."
Eller:
"Jag kommer till helgen och hälsar på!"
Men så hör personen inte ens av sig att den inte kommer...
Och ja, det är en jävla skillnad på att säga "jag kommer den helgen" och "jag kanske kommer den helgen" eller "får jag komma någon helg när du är ledig?"
Det jag stör mig på är dom som LOVAR att dom ska komma men inte hör av sig..

När jag behöver prata av mig finns det nästan ingen här för mig.
Men när alla andra behöver prata av sig ska jag finnas där dygnet runt, annars är jag ingen vän..
Det finns INGEN som kan ha missat att jag verkligen behöver prata av mig med mina vänner just nu..Men hur många har skickat spontant och frågat hur jag mår efter allt? TVÅ stycken! Det är dom 2 personer som alltid frågar hur det är och vad som hänt om dom märker att allt inte är som det ska.

Hela mitt liv har jag gjort allt för att alla andra ska få må bra, så är det inte dags att jag får tänka lite på mig själv också?
Ni får inte missupfatta mig fel, jag vill ALLTID finnas där för mina vänner. Och jag vill ALLITD lyssna när ni har problem och vill ha hjälp. Och jag vill ALLITD finnas där för er.
Och jag förstår att det inte är så lätt att bara komma hit hur som helst.
Men ni som inte har en aning om min bakgrund ska inte heller dömma mig när jag för en gångs skull tänker på mig själv.

Ni som inte ens frågar hur det är med mig när ni ser att jag mår skit, hur kan ni sitta och dömma vad som är rätt och fel av mig?


Becca
PUBLICERAT: 2010-09-05, 20:00:51

Du har helt rätt min kära syster! Om de inte bryr sig om dig de få gånerna du behöver hjälp eller prata av dig är de heller inga vänner! Jag får ofta frågan varför jag inte har så många vänner jag umgås med, då brukar jag svara att jag själv valt att inte ha några. Eftersom de vänner jag en gång HADE, sket i mig när jag verkligen behövde dem som mest. Man själv ska bara finnas där hela tiden sen när man själv behöver hjälp eller prata av sig finns det inte en djävel där som vill finnas där. Såna vänner kan man leva utan, du är en unik och en otroligt stark människa och jag älskar dig otroligt mycket! Jag finns här om du vill prata och du ska veta att det finns bättre vänner än dem som sviker dig!



Puss



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

Det är inte storleken som räknas, det är hur man använder den! Alltså det gör inget om du skriver en kort kommentar, jag blir lika glad ändå! ;)

« Namn Ska jag komma ihåg dig?

« E-post (publiceras ej)

« URL

Kommentar: