2010-12-06
 21:12:00

Dag 7 - Min bästa vän

Ni vet att man säger att vissa vänner inte växer på träd och att man ska vara rädd om dom man har som är så bra. Faktum är att jag bara har EN sån vän. Hon är den enda riktiga vännen jag har som inte går bakom min rygg, ljuger för mig, vänder kappan efter vinden eller lovar saker hon inte håller.
Hon har alltid varit ärlig mot mig, hon har alltid ställt upp, även om jag inte bett henne, hon har bara vetat när jag behöver henne, jag kan prata med henne om ALLT och veta att det bara stannar mellan oss och vi har alltid roligt ihop! Jag behöver aldrig känna att jag tvekar på våran vänskap, utan jag VET att hon är en RIKTIG vän. En ÄKTA sådan.

Vi möttes uppe i rättvik, där vi båda gick samma skola. Fast hon gick häst och jag gick jordbruk. Men man kan säga att vi verkligen fann varandra direkt. Ni vet när det bara säger *klick*.
Och det var en kväll på kvällsfikat som jouren hade ordnat. Vi började prata om allt och ingenting och enda sedan den dagen har vi hållt ihop.
Hon kommenterade den dagen med:

"Jag är glad att jag mådde så dåligt att jag träffade dig."

Haha fast hon menade:

"Jag är glad att jag mådde dåligt och var med jouren den kvällen så jag träffade dig. Annars hade jag varit någon annanstans och vi hade aldrig möts."

Tänk vad ödet gör oss egentligen va?

Hon är också den enda vännen jag har som jag kan ringa till mitt i natten utan att känna mig dum. Inte för att jag ringer folk då, men om det skulle hända något så vet jag att hon lyssnar utan att bli arg. Även om det bara skulle vara en skitsak.

Jag lovar er att hon är FANTASTISK!

Många gånger så kan jag inte riktigt förstå hur hon står ut med alla mina fel och brister, men hon gör det och det förvånar mig lika mycket varje gång jag tänker på det. Hon har alltid tagit mig för den jag är och aldrig försökt att göra mig till någon jag inte är, vilket jag också har uppskattat enormt!
Jag kan alltid känna mig trygg när jag är med henne och jag vet att hon aldrig gör sig till.
Vi respekterar varandra lika mycket och jag tror att det är det som gör våran vänskap så bra.

Hon blir aldrig arg om jag sagt att jag ska komma och hälsa på men åker på magsjuka och bokar av 2 veckor, eller om jag bara inte har lust att ses på en fika en dag när hon ringer. Hon förstår. Det gör hon alltid.

Jag vet inte om du läser det här gumman, men du ska veta att jag är stolt över att du är en del av mitt liv! Och jag tackar gudarna varje dag för att du finns till! Utan dig är jag ingen. ♥



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

Det är inte storleken som räknas, det är hur man använder den! Alltså det gör inget om du skriver en kort kommentar, jag blir lika glad ändå! ;)

« Namn Ska jag komma ihåg dig?

« E-post (publiceras ej)

« URL

Kommentar: