2010-12-06
 21:14:25

Dag 9 - Min tro

Som många av er kanske redan vet så är jag absolut inte kristen. Jag tror nämligen inte på att det finns någon gud. Den här världen har bevisat tillräckligt bra att det inte existerar någon sådan.
Men jag tror absolut på ett liv efter döden. Jag tror att själen helt enkelt kommer till en plats där alla är lyckliga. Där man får vara lycklig utan att bli dömd.
Jag tror inte att det är en speciell plats där alla döingar samlas på, utan jag tror att det är vår alldeles egna plats. En plats som vi alla fantiserat om på vårat egna sätt. En plats där vi sedan möter alla dom vi misst i livet.

Om jag skulle välja en religion som passar in på mig skulle jag välja buddismen faktiskt. Jag tycker att dom har en fin tro och att dom är goda människor. Dom dömmer ingen och dom dödar inte heller för nöjets skull.

Så om jag skulle få välja "min religion" skulle jag bli buddist!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

Det är inte storleken som räknas, det är hur man använder den! Alltså det gör inget om du skriver en kort kommentar, jag blir lika glad ändå! ;)

« Namn Ska jag komma ihåg dig?

« E-post (publiceras ej)

« URL

Kommentar: