2010-08-13
 12:24:05

Ibland måste man få säga vad man känner..

En del verkar verkligen inte förstå hur svårt det är att inte kunna träffa den man vill, som man vill.
Jag är en sån som gärna vill ses ofta. Inte en gång i månaden eller färre.
Visst kan det vara skönt att vara ifrån varandra också, men jag vill iaf kunna veta när vi kan ses.
Inte "kanske" i helgen, inte "kanske idag", inte "kanske" imorn.
Jag vill veta.
Alla är vi olika, och jag är en sån som behöver närheten.
Det hade vart annorlunda om det varit en kvart-20 minuter ifrån, då kan det iaf hända att någon har vägarna förbi och man kan fråga om man får hänga på i utbyte mot bensinpengar. Men nu gäller det 2 timmar.
Då är det aldrig någon som bara har vägarna förbi.
En del klarar att ha smskontakt eller telefonkontakt, men det gör inte jag. Inte hela tiden...
Jag är inte en sån som klarar det i längden.
Jag vill vakna med personen jag tycker om, skapa minnen tillsammans, skratta ihop, uppleva saker tillsammans och ha det där myset.
Inte göra allt på egen hand för att sen dela med mig av det roliga på telefon senare på kvällen..Det är INTE samma sak.
Det är inte ens ett förhållande tycker jag. Det är en vänskap.

Klart som fan att en vacker dag så kanske man flyttar ihop. Då är det en annan sak.
Men hur ska vi kunna lära känna varandra riktigt ordenkligt på telefon?
När vi sen flyttar ihop efter, vad ska vi säga, ett år, då har vi bara lärt känna den gulliga och trevliga människan i telefon. Den som skickar roliga bilder och skickar söta sms.
Inte den som kastar underkläder över hela golvet, fiser precis hela tiden, äter matrester från golvet som inte är rent för att "inte slösa på dyrbar mat", sitter med leriga kläder i soffan för det va "för jobbigt att byta om", någon som ljuger om precis allt onödigt smått eller en som tycker det är "helt okej" att ha små gäster i form av kryp bakom spisen.
Det blir så tillgjort om man ses en gång i månaden. Man städar lite extra noga så inte den andra ska märka att man inte diskat på 20 år, dammsugit på 10 och inte har en aning om vad "plocka undan efter dig" är.
För mig blir det en annan person jag flyttar ihop med om vi bara haft ett telefonförhållande innan vi tar steget.

Jag vill veta säkert vad det är för människa jag flyttar ihop med och delar mitt liv med.

Jag letar faktiskt bara seriöst. Annars kan det vara.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

Det är inte storleken som räknas, det är hur man använder den! Alltså det gör inget om du skriver en kort kommentar, jag blir lika glad ändå! ;)

« Namn Ska jag komma ihåg dig?

« E-post (publiceras ej)

« URL

Kommentar: