2010-08-07
 12:28:24

En officer och en gentleman



Handling:

Ensamvargen Zack Mayo börjar på en kadettskola för att bli pilot i den amerikanska flottan och under tretton kvalfyllda veckor lär han sig hur viktigt det är med disciplin, kärlek och vänskap. Trots tuffe sergeant Emil Foleys varningar till den unge officeren om de lokala flickorna som skulle göra vad som helst för att fånga en pilot, faller Zack ändå för en av dem.

Omdöme:

Mysig och gullig film. En sån romantisk film man bara ska ligga och kolla på tillsammans med någon och bara mysa. Jag beundrar verkligen Zack för att han stod ut trots det han fick gå igenom..

Skådespelare:

Richard Gere - Zack Mayo
Debra Winger - Paula Pokrifki
Louis Gossett, Jr. - Sergeant Emil Foley
David Keith - Sid Worley
Lisa Eilbacher - Casey Seeger
Lisa Blount - Lynette Pomeroy
David Caruso - Topper Daniels
Tony Plana - Emiliano Della Serra
Robert Loggia -
Byron Mayo


Omdöme:

Mysig och gullig film. En sån romantisk film man bara ska ligga och kolla på tillsammans med någon och bara mysa. Jag beundrar verkligen Zack för att han stod ut trots det han fick gå igenom..Och jag gillade hans sätt att ta hand om sina vänner.




blackmisery
PUBLICERAT: 2010-08-07, 13:13:08 | URL: http://blackmisery.bloggspace.se

Tingeling vännen! Du ser på film ser ja, rackarns va mysigt! Ha en toppen lördag! kram om



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

Det är inte storleken som räknas, det är hur man använder den! Alltså det gör inget om du skriver en kort kommentar, jag blir lika glad ändå! ;)

« Namn Ska jag komma ihåg dig?

« E-post (publiceras ej)

« URL

Kommentar: